Wednesday, March 26, 2008

Permintaan Yang Hangat!!

Sejak beberapa minggu yang lepas, saya banyak menghabiskan masa di Kampung bagi membuat bongkah cendawan yang ditempah oleh pelanggan. Ada yang nak 2k bongkah. Saya terpaksa bekerja lebih keras lagi supaya dapat memenuhi permintaan pelanggan. Tapi saya dah set kan target at least weekly dapat buat 2k bongkah. Bagi saya memang tak mustahil. Kat sini senang cari pekerja.. berebut-rebut mereka nak kerja.. Sampaikan tauke yang pening kepala pula.

Mana taknya, kerja tak panas, senang2 ,duduk2 sambil lepak2.. Saya upah mereka 0.10sen/beg. Tulah mereka semua nak cepat2 dan bertanding-tanding. Saya jadi mandur lah..Kalau yang tak cantik dan salah tu,memang kena saya bom!! Kos jenis saya ni amat mementingkan pelanggan. Kalau pelanggan rasa puas hati, kita pun rasa senang kan.. Saya mengamalkan konsep "Customer Always Right"

Saya amat sibuk buat bongkah orang, sampaikan bangsal saya sendiri pun belum dapat diisi..he..he.. Yang sendiri punya, dudi2 lah..

No comments: