Tuesday, March 25, 2008

Hasil Cendawan ...

Pada 8/3/03, saya telah membuka 200 lebih bongkah cendawan.Pada hari yang ke-4, baru dia keluar.. Agak lambat ye.. Setiap pagi,petang dan malam saya mentau untuk melihat perkembangan cendawan ni. Seronok tengok cendawan ni mampu membesar dalam masa 3 hari je.. Ish..ish..Hasinya boleh tahan juga.. Adalah dalam 10kg. Saya pack, and saya hantarkan kepada sesiapa yang buat pesanan dulu. Masih juga tak mencukupi.. Kasihan saya tengok yang tak dapat..Saya suruh mereka tunggu for the next batch. Saya pack 100gram setiap paket. Siap bawa ke balai polis juga..Habis!!


Pada hari pertama waktu pagi


Pada hari kedua pagi



Gambar pada hari ketiga tu saya tak sempat rakam..Camera kehabisan batery. Hari yang ke-3 saya petik cendawan tu awal pagi, and saya pack terus hantar kepada customer.. "Fresh mushroom from the farm".


Ini adalah 2 bongkah yang saya telah potong. Tetap hebat juga mengeluarkan hasil..

Tengok tu, besar2kan.. Bukan bakul tu aje.. masih ada lagi, mak tengah kutip kat bangsal..he..he.. Awal subuh kami kutip. Kerana kami dah tau, kalau lewat sikit tepi2 cendawan tu akan berombak. Tak cantik pula..Tapi ada pelanggan tu, mereka suka..

No comments: