Sunday, July 13, 2008

Citarasa Cendawan..

Ini adalah sushi cendawan buatan mak mentua saya.. Kami memang suka makan makanan seperti sayuran mentah2 /ulam.. (ala barat)
Dia petik, carik2 cendawan tu and dah boleh makan terus.. Tak payah nak masak2.. Campur sikit mayonis..
Saya yang usahakan cendawan pun belum berani makan cendawan mentah2 ..Dia selalu buat sushin sendiri..So, bila ada cendawan..lagi bagus dimakan mentah..lagi banyak vitaminnya..Bila dia buat, saya tak confident nak makan takut cirit-birit.. Bapa mentua saya pula tegur mak mentua saya ni.. " Nanti cirit-birit ,baru u tahu".. Saya pula menunggu adakah dia akan cirit-birit ke tak.. Sampai hari esoknya.. langsung tak ada,. Dan kini..dah biasa makan sushi cendawan.
Salad cendawan..
Sushi Mushroom






Mushroom Ball

Ini pula ,mushroom ball buatan saya. Sedap juga rasanya..

No comments: