Tuesday, April 22, 2008

Kehabisan Bongkah!!

Sejak kebelakangan ini, kami menerima banyak tempahan daripada pelanggan. Terpaksalah staff saya kerja"OT" kat kampung.

Pelanggan2 yang nakkan bongkah hendaklah place order sebulan lebih awal. Nanti senang prepare. Cos,bongkah kat bangsal tu dah kehabisan..

Setiap minggu kami buat bagging 2 kali. Skali bangging buat sehingga 1200bongkah.Kekadang tu, adalah buat lebih. Cos steamer yang kami gunakan dapat memuatkan sehingga 1500 bongkah untuk skali kukusan. Namun demikian, masih juga tak dapat memenuhi permintaan pelanggan.

Oleh yang demikian, saya telahpun membuat kertas kerja projek penanaman cendawan dan diajukan kepada Jabatan Pertanian Serian untuk memohon bantuan dari segi peralatan bagi mempercepatkan produktiviti syarikat kami.

Hari ni(22/04/08), saya mendapat panggilan dari mereka(En.Simon). Betapa gembiranya saya. Tapi saya masih tertanya-tanya lagi. Apakah crita selanjutnya. Mana taknya, waktu ni saya di Mukah sempena Pesta Kaul Anjuran Jabatan Pertanian Mukah. Kalau tak, memang esok atau lusa mereka boleh datang ke farm saya.

Anyway, trima kasih diucapkan kepada Jabatan Pertanian Serian,kerana prihatin terhadap apa yang saya bentangkan .Thanks So Much.

No comments: