Saturday, December 29, 2007

Bongkah cendawan saya..

Ini pula 16 bongkah cendawan yang saya order dari Chini agro.Buat sementara ni,saya kat Kuching. Kat kampung kakak saya yang tolong saya tengokkan. Dia baru je dapat posting ke sekolah kawasan kampung saya tu.Bagusla..dia la yang saya lantik jadi pengurus operasi..he..he.. Semalam dia call saya,26/12/07. Bongkah cendawan ni dah mengeluarkan hasil yang pertama. Gembiranya saya.. Saya suruh dia ambik gambar untuk update kat blog ni. Saya tak sabar nak balik kampung tengok ni..Next wk baru saya balik..



Selepas 3 hari disuntik, dah nampak dia punya maisillium tu..




Inilah jumlah 500 lebih media yang telah disiapkan dalam masa 4hari. Nampaknya untuk permulaan ni, proses agak slow. Saya pun hanya gunakan newspaper untuk tutup bongkah ni. Cos hari tu, tak order lengkap barangan tu. Tapi saya dah pun buat order untuk 2500 set penutup. Bln satu baru stok sampai.
Ha..perasan tak dalam rumah cendawan ni, lm lagi dibuat rak. Mana taknya,ayah saya selau je sibuk ambik kontrak buat rumah org. Dia contractor kat kampung saya ni. Semua berebut-rebut nakkan dia buat rumah .
Start next year saya set target, nak lengkapkan semua dari segi peralatan dan juga menyiapkan sepenuhnya bangsal tu..

1 comment:

Anonymous said...

Wah...amu ti really great businesswoman. Aku salute amu....Harap amu berjaya. Blanja aku makan cendawan suatu hari nanti.