Tuesday, June 17, 2008

Rumah cendawan yang simple & Jimat Kos

Sejak kebelakangan ini, kami agak sibuk dan lama juga tak update blog ini. Kepada sesiapa yang nak mulakan projek baru, saya nasihatkan janganlah buang banyak sgt duit untuk buat bangsal cendawan. Kalau boleh gunalah bahan2 terpakai dan juga murah..

Baru2 ini, saya telah menjenguk rumah cendawan para peserta yg pernah mengikuti kursus sebelum ini..Di antaranya ada 2 buah rumah cendawan yg amat menarik perhatian saya:


Bangsal ini dibina dia dalam car porch.. Simple je kan.. (Serian)

Pondok ni sebenarnya tempat untuk tuan punya beriadah.. Tapi bertambah cantik pula bila dia tampah rak cendawan kat belakang tu.. (Kuching)

2 comments:

YBH Store said...

setuju sangat rumah cendawan tak perlu mahal..

rimbunan hijau said...

wah tahniah kepada peserta yg nampaknya telah berjaya mengimplementasikan apa yang dipelajaari.

sememangnya mereka ini kreatif. teringat waktu mula-mula dulu, saya menghabiskan beribu-ribu utk bina rumah cendawan.

setelah melihat rakan lain yg hanya menggunakan bambu dan kayu hutan barulah saya sedar yg sebebarnya kos boleh dikurangkan.