Saturday, February 16, 2008

Lamanya tak update..

Lamanya saya tak update blog ni, busy nak celebrate Gong Xi Fa Cai..Nampaknya CNY dah berlalu, so sekarang nak lebih rajim lagi buat kerja kat ladang cendawan tu, Tahun ni kan tahun tikus.. Tahun Cari Makan..






Cendawan Pula Bagaimana??

Bongkah cendawan yang saya sendiri hasilkan, semuanya baik2 belaka. Cuma ada yang terkena penyakit hijau. Untuk mengelakkannya mereka, saya terus buang jauh bongkah tu. 14/2/08 (Valentine Day), genaplah bongkah tu 60 hari. So,saya dah korek dan tutup semula dan buka seminggu kemudian.. Harap2 semuanya ada mengeluarkan hasil. Tapi macam agaknya ye?? Baru first time buat, tengoklah dulu..

Bongkah ni disuntik 24/1 & 29/1. Tapi dia punya maisillium agak sama kan..Adakah disebabkan EM?? Oh Tidak.., saya belum lagi menggunakan EM..Teringin juga nak cuba..

Kuching x Ada Barang Tok.. Lelah dah aku mencari pusing pasar Kuching, nang x ada dijual pun!! Alahai...
Hygdrometer yang diorder dari Maya Crops.. DIJAMIN SAMPAI ESOK!! Memeng betul pun. Monday dia hantar, selasa dah sampai.. Terima kasih Maya Crops..

No comments: